خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400-راهبرد معاصر

خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فرودین 1400 بر روی فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال نشد و خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400 منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 11
کد خبر: ۸۳۵۶۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

به گزارش راهبرد معاصر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه اعمال نشد و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که این اقدام به دلیل نقص فنی اتفاق افتاد و در فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال خواهد شد.

 

وعده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اسفند 99 داده شد و طبق گفته مسئولان باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین آغاز می شد اما این وعده اجرایی نشد و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال نشد. سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400 اجرا می شود.

 

در سال 99 پس از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری ، بازنشستگان تامین اجتماعی دست به تجمعات اعتراض آمیز زدند و خواستار توجه به معیشت بازنشستگان و بهبود آن شدند. همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبه اصلی معترضان بود که مجلس در بودجه 1400 پرداخت 89 هزار میلیارد از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.

 

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین 1400 آغاز می شود و حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 4 میلیون و 200 هزار تومان میرسد. این رقم برابر با حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری نیست و موجب شد بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از تعطیلات نوروز مجدد تجمع اعتراض آمیز داشته و حقوق خود را متناسب با خط فقر ندانند. اما مدتی قبل وزیر کار اعلام کرد که افزایش 39 درصدی حقوق در حقوق بازنشستگان اعمال میگردد.

 

از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که احکام بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شده و در سایت قرار گرفته است اما بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که نه تنها احکام بازنشستگان تامین اجتماعی 1400 در سایت قابل مشاهده نیست بلکه برای سالیان قبل نیز در دسترس نیست.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با این وجود بعد از واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال نشده و دلیل آن نقص فنی عنوان شد و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400 اجرا می شود.

 

لایحه دوفوریتی دائمی کردن متناسب سازی حقوق بازنشستگان در راه مجلس

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال لایحه دوفوریتی دائمی کردن متناسب‌سازی حقوق امسال بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی به مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

محمدباقر نوبخت شنبه شب گفت: منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در سال جاری پیش‌بینی شده و بنا به درخواست بازنشستگان، بزودی لایحه‌ای در رابطه با دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده بود که ۳۲ هزار میلیارد تومان آن برای بازنشستگان تامین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشگری و کشوری اختصاص داده شد.

به گفته نوبخت، برای حل مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان سال گذشته ۶۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار این سازمان قرار دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان ساخت: برای سال۱۴۰۰ به جای ۳۲ هزار میلیارد تومان ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به حقوق حداقل بگیران چیزی اضافه نشد

عیدعلی کریمی با اشاره به اعمال نشدن مبلغ متناسب‌سازی در پایه مستمری گفت: سازمان تامین اجتماعی اول بابد تکلیف بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کند بعد افزایش حقوق را در احکام انجام دهد.

این فعال کارگری با بیان اینکه متاسفانه در جلساتی که قبل از آغاز سال ۱۴۰۰ برگزار شد همسان‌سازی دیده نشد، افزود: بحث اول بازنشستگان این است که تازمانی که موضوع همسان‌سازی مشخص نشده حقوق بازنشستگان کارگری تعیین تکلیف نشود.

او گفت: بحث دوم؛ مشخص شدن اعتبار ۸۹ هزار میلیارد تومانی مجلس بابت رد دیون دولت است که چقدر از این بودجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تعلق دارد. مدیرعامل سازمان اول باید این موضوع را برای بازنشستگان شفاف‌سازی کند. ضمن اینکه همه مشکلات را بر گردن کارشناسان سازمان نیاندازد و نگوید کارشناسان مشکل داشتند و همسان‌سازی را نتوانستند بدرستی اجرا کنند. بنابراین درخواست ما از مدیرعامل سازمان اول مشخص شدن میزان رقم همسان‌سازی در اعتبار ۸۹ هزار میلیاردی است و بعد اجرای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان در احکام.

وی تاکید کرد: معیار قرار ندادن متناسب‌سازی در افزایش سالیانه مبلغ مستمری، اعتراض تشکل‌های بازنشستگی را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: بحث سوم بازنشستگان انتقاد از برخی اعضای کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی است که قبل از محقق شدن خواسته‌ای بازنشستگان زودتر از مدیرعمال تامین اجتماعی بحث همسان‌سازی و افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان را رسانه‌ای می‌کنند. صحبت ما با این همکاران دلسوز این است که شما در بحث همسان‌سازی خوب تصمیم نگرفتنید و امروز بازنشستگان کارگری سراسر کشور نسبت به تصمیمی که سازمان در بحث افزایش حقوق گرفته معترض هستند چراکه اول باید همسان‌سازی تعیین تکلیف می‌شد و بعد بحث افزایش حقوق لحاظ می‌شد. در عین حال کانون عالی به عنوان متولی پیگیری مطالبات بازنشستگان باید قبل از هر کاری میزان اعتباری که سازمان از ۸۹ هزار میلیارد برای همسان‌سازی کنار گذاشته را مشخص می‌کرد و شفاف‌سازی آن رابه اطلاع بازنشستگان می‌رساند.

کریمی با بیان اینکه مستمری‌بگیران سایر سطوح از افزایش متناسب‌سازی مرداد تا اسفند ۹۹ در پایه مستمری خود بهره‌مند نشده‌اند و محاسبات به گونه‌ای صورت گرفته است که با اعمال متناسب‌سازی مرحله دوم، پایه مستمری آن‌ها پایین‌تر از سال گذشته قرار می‌گیرد، در ادامه اضافه کرد: به عنوان نمونه افزایش ۲۵۰ هزار تومانی حق اولاد (که برای دو فرزند ۵۰۰ هزار تومان لحاظ شده است) در پایه حقوق بازنشستگانی که ۸۰ درصد از آن‌ها حقو اولاد دریافت نمی‌کنند، بی‌فایده و بدون کارشناسی است.

کریمی همچنین اظهار داشت: احکام صادره با وعده‌های داده شده سازمان تامین اجتماعی و توافق حضوری مسئولین کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مغایرت دارد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی با بیان اینکه با این محاسبه به حقوق حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چیزی افزوده نشده است، اظهار کرد: این اقدام کارشناسان فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی موجب آزردگی خاطر بازنشستگان کشور و تشکل‌های کارگری شده است.

دبیر خانه کارگر قزوین خواستار اصلاح سریع احکام متناسب‌سازی بر اساس وعده‌های قبلی و توافق با تشکلات بازنشستگی شد و بیان کرد: باید جلسه ویژه بازنگری در محاسبات مربوط به افزایش سالیانه مستمری برگزار و افزایش ناشی از متناسب‌سازی در پایه مستمری (مورد تایید و تامین نظر بازنشستگان) بررسی و اجرا شود.

 

اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان

در متن این اطلاعیه آمده است: نظر به انعکاس نقطه‌نظرات مستمری‌بگیران عزیز سازمان از سوی مدیران کل استانها و کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور مبنی بر وجود پاره‌ای اشکالات و ابهامات در چگونگی افزایش مستمری فروردین۱۴۰۰ برخی از غیرحداقل‌بگیران، با وصول نظرات و بررسی کارشناسی به عمل آمده؛ وجود بعضی ایرادات نرم افزاری در محاسبات مستمری متناسب‌سازی شده در خصوص متوسط بگیران (غیرحداقل بگیران) ملاحظه شد که مستلزم اصلاح فنی و نرم افزاری است. بر این اساس مقرر شد به منظور جلوگیری از توقف در پرداخت مستمری‌ها، پرداخت برمبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری بگیران فوق تا پایان اردیبهشت سال جاری اقدام لازم انجام شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
قانون کشکی غیر قابل اجرا فقط نفت خوری و مفت خوری حیف این این همه وقت الف شده
منصورکریمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
اینقدر دوروغ شنیدیم حرف راستهم باور نمی‌کنیم تلاش کنید اول ماه رمضان خبر افزایش همسازی مرحله دوم آنجام بشی در ماه رمضان خیال راحت روزه بگیریم آلآآن چه قدر نگران هستیم آیا سارمان تامین اجتماعی قول خودش انجام می‌دهد
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
سلام خبرقطرچرادرست خبرهاراتاییدنمی کنید امروزتجنع بازنشستگان را اصلاح نکرداید چرا خبرهای شماها هم باعث دروغگویی هستند
سید نامدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
یکی نیست به این مردک نوبخت بگه مرتیکه این طرحها مال زمانی بود که اومدین نه الان که دارین میرید مردک وقت رفتنه این طرحها که به مجلس میدید برای همسانسازی فقط برای اشوب به پا کردنه چرا تواین هشت سال جونتون در میومد اضافه کنید حالا شدید دلسوز بازنضسته به خدا روی عمرو عاص و سفید کردین ازاون رییس تا شما معاونین و وزرا شیطون باید جلو شمالنگ بندازه البته فکر میکنید مردم نمیدونن ولی چرا مردم زرنگتر از این حرفان که تو مرتیکه حالا دلسوزشون باشی یعنی خنده های روحانی با نوبخت خنده های مکرو حیله و شیطانیه ولی اینجور نمیمونه
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
سلام آقایان مدعی پشتیبان بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی بارها گفتیم بازم میگوییم اعتماد به صحبت های اقایان نوبخت و شریعتمداری نکنید فقط کشوری و لشکری از نظر آنها بازنشسته هستند تامین اجتماعی بمیرن آقای صادقی از شما توقع داریم عزت زیاد به امید روزی نو
خوشحال شویم
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
جناب سالاری مدیر مجموعه باید از خودش شجاعت وشهامت اداره مجمویه میلیونها بازنشیته را که در بدترین شرایط هیتند با پرداخت حق قانونی نشان بده نه اینکه تلاش کنه چطور میتونه حق را ناحق جلوه بده خرابکاری هنر نیست درست کردن هنر میخواد که شما دراین امتحان نمره صفر گرفتی البته به همراه سایر دوستانت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
با سلام و عرض ادب بنده باید عرض کنم که تا زمانی که آقای دکتر سالاری و دوستانش در این سازمان هستند فقط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میشود وام 500میلیونی با سود صفر درصد و با اقساط 350000هزارتومان کافیه چند نفر از این کارمندان پسر خاله و دایی و عمه از این وام ها بگیرد پس باید اول فکری بحال این طور افراد بکنند
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار